Complimenten en klachten
We willen graag weten of u tevreden bent over ons. Complimenten geven wij natuurlijk door aan onze medewerkers. En als zaken beter kunnen, horen we dat graag. U kunt uw feedback persoonlijk, telefonisch of per brief geven. Ook is dit online mogelijk via ons contactformulier.
Hoe kan ik een klacht of compliment doorgeven?
Heeft u een klacht? Of wilt u een opmerking of compliment met ons delen? Dan kunt u dit formulier gebruiken. Wilt u op een andere manier uw klacht of compliment doorgeven? Dat kan door:
een e-mail te sturen naar onze afdeling Klachten & Complimenten, via mijnervaring@dela.org;
te bellen naar 040 260 13 03, op werkdagen van 8.30 uur tot 16.30 uur;
een brief te sturen naar onderstaand adres. Een postzegel is niet nodig.
Coöperatie DELA
Afdeling Klachten & Complimenten
Antwoordnummer 77100
5600 TW Eindhoven
Wanneer krijg ik een reactie?
U ontvangt binnen twee werkdagen een bevestiging van ons.
Heeft u een klacht aan ons doorgestuurd? Dan zien wij dat als signaal waar we van kunnen leren. Wij sturen deze door naar de afdeling waar uw klacht over gaat. Wij doen ons best om uw klacht binnen tien werkdagen af te handelen. Lukt dat niet, omdat er bijvoorbeeld meer onderzoek nodig is, dan laten we u dit weten.
Heeft u ons een compliment gegeven? Dan zijn we daar uiteraard heel blij mee. We delen dit dan ook altijd met de betrokken afdeling of medewerker(s).
Vindt u dat uw klacht niet goed is afgehandeld?
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht, neem dan altijd eerst contact op met de afdeling Klachten & Complimenten, via mijnervaring@dela.org of 040 260 13 03. Eén van onze collega's bespreekt de klacht dan nog een keer met u. Als dat nodig is of als u dat wilt, dan bespreken wij uw klacht met de directie.
Wat kunt u doen als we er samen niet uitkomen?
Bent u na het contact met de collega van de afdeling Klachten & Complimenten niet tevreden over de manier waarop wij uw klacht hebben behandeld? Dan ontstaat er een geschil. U kunt dit geschil laten behandelen door onze Geschillencommissie.
Geschillencommissie DELA
t.a.v. ambtelijk secretaris
Antwoordnummer 77100
5600 TW Eindhoven
geschillencommissie@dela.org
Kiest u ervoor om het geschil te laten behandelen door de geschillencommissie? De geschillencommissie kan uw geschil in behandeling nemen als:
- uw klacht helemaal is afgehandeld door ons;
- u het geschil heeft gemeld binnen zes maanden na afhandeling van de klacht;
- het geschil niet in behandeling is bij een beroepsinstantie of voorgelegd aan een rechter.
Lees meer over onze geschillencommissie.
Beroepsinstanties
Bent u het niet eens met de uitspraak van de geschillencommissie van Yarden of wilt u géén gebruikmaken van de geschillencommissie, dan kunt u het geschil direct voorleggen aan een van de beroepsinstanties en/of de burgerlijke rechter.
Voor klachten over verzekeringen:
Bent u het niet eens met onze afhandeling van uw klacht over uw verzekering? Dan kunt u contact opnemen met de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid):
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
www.kifid.nl
Voor klachten over uitvaarten:
Bent u het niet eens met onze afhandeling van uw klacht over een uitvaart? Dan kunt u contact opnemen met de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen:
Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen
Postbus 92
5600 AB Eindhoven
www.ombudsmanuitvaartwezen.nl
Burgerlijke rechter:
Ook kunt u het geschil laten behandelen door de burgerlijke rechter. Wilt u weten welke rechtbank bij u in de buurt is? Kijk dan op de website rechtspraak.nl.
Voor klachten over uw privacy
Natuurlijk helpen wij u ook graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens over onze verwerkingen van uw persoonsgegevens. Neem hiervoor contact op met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Heeft u vragen?
Kijk eens op de pagina veelgestelde vragen. Hier hebben we voor u een selectie van vragen over diverse onderwerpen verzameld en beantwoord.
Over Yarden
Yarden is dé afscheidsspecialist met een groot aantal uitvaartcentra, crematoria, begraafplaatsen, professionele Yarden uitvaartverzorgers en franchisenemers.